Szombat

Főoldal » Cikkek » Írások történetek » Cikkeim

Az rejtélyes öreg-tó

A rejtélyes Öregtó

Van egy tó Pestmegyétől néhány kilométere, amely a Gödöllői dombság egy igazi gyöngyszeme. Ide kaptunk meghívást István barátommal 2 éjszakára. A tavon űzhető az hagyományos horgászmódszerektől egész a legmodernebb technikákig minden.

A külsőleg leginkább a Velencei-tóra hasonlít a rengeteg úszó lápszigettel. Első látásra beleszeret az ember. A tavon megszámlálhatatlan kis csatorna illetve tisztás található a halaknak ideális helyet biztosítva. Az úszó lápszigetek alatt 70-80cm víz található és a legtöbb esetben ide menekülnek a halak a szerelékkel. A tóban a fő hal a ponty, de szép amur, süllő, illetve balin és harcsa állománnyal büszkélkedhet. A tóban sajnos jelen van a törpeharcsa is, de folyamatosan halásszák le!

És akkor nézzük a tavat harcsás szemmel, hiszen ezért mentünk oda.

A tó alkalmas a kuttyogatásra hiszen vannak 4m részei is a nem régi kotrásnak köszönhetően. De az igazi módszer a cserkelés!A tó jellegéből adódóan lehet akár partról akár csónakból. Illetve komoly sikerre számíthatunk a bójás-csiptetős módszerekkel. Itt nem ritkák az éjszakai pukkanós rablások, mi magunk is hallottunk többet is az éjszaka folyamán. A tó partja végig alámosott pandalyos akár 1,5-2m mélyen rengeteg ideális helyet biztosítva a kedvenc ragadozónknak. Egy szép nadály pióca csokorral lépre csalhatjuk őket, ha elég halkan közelítjük meg a partszélét.

És akkor pár mondat a kétnapos pecánkról.

Az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk felváltva váltakozott a zivatar illetve a felhőszakadás. De nem túlzottan foglalkoztunk vele hisz már bennünk volt a harcsa láz, innentől nincs megállás. Délelőtt értünk a  az egyesület tanyájára, ahol minden információt illetve lehetőséget megkaptunk ezúton is köszönjük a vezetőségnek. A vadászatot csalihalfogással kezdtük, aminek következtében  ismét megfogadtuk, hogy mindenhova viszünk magunkkal . A keszegek nagyobb példányai kerültek minket ezért miután az eső alább hagyott kuttyogatásra indultunk.

Kapásunk nem volt,de a helyiek figyelmét felkeltettük, hiszen itt nem szoktak kuttyogatni. Körbe csónakáztuk a tavat időnként viharos szélben, ami némi zivatarral párosult. Mindenhol harcsát véltünk, hiszen rengeteg volt az ideális hely. A késői ebéd közben megbeszéltük a haditervet, csalihalfogás, behúzás és egy pohár sör!A szerelék, amit magunk között Qgli montázsnak nevezünk este 8 körül már a helyére is került.

Már csak a harcsák hiányoznak

Mindenhol átjárók fordulok csupa ideális hely egy csiptető felrakásához.

A szerelékről néhány szót.

A szerelék egy általános csiptetős kreálmány ami áll ügye egy forgóból egy ólomból illetve a horgokból. Itt annyi a különbség hogy pluszba rá van téve egy kis hungarocell gömb kb pingponglabda nagyságú. Ez a beélesítés után lehet a vízen illetve a levegőben is. Mind a két verziónál tud egy kis pluszt adni. Ha a levegőben van a legkisebb szélmozgás is megmozdítja minek következtében a kishalunk azonnal mozgásba kezd. Nem ül meg állandó mozgásra készteti a kis golyó. A szerelék feszítésénél egy kicsit lazábbra engedve a zsinórt ezzel is nagyobb pányvát biztosítva a csalinknak nagyobb részt tud bejárni.

A kis horgászatunkra visszatérve, a szerelékeket behúzva vártuk az éjszakát. Három csiptető és egy kis úszós a pandaly előtt felkínálva képezte a fegyvertárunkat. Bőséges vacsorával némi házi sör elfogyasztásával vártuk az éjszakai portyázókat.11 óra körül hallottuk pár termetesebb példány rablását, a tó másik feléről, de a szerelékünket nem bántották. Az éjszaka kétszer hozta ránk a frászt egy rejtélyes vadász, aki a csalihalat próbálta ellopni, de túl nagy falatnak bizonyult neki, így csak egy kis izgalmat okozott kapást imitálva.

Sajnos az éjszaka egy látogatónk volt az úszós boton egy harcsa pundra személyében.

Másnap még mindig esett az eső hol erősebben, hol gyengébben 1-1 óra napsütéssel. Cserkelésre indultunk hátha még a pandalyok előtt találunk egy két példányt.

Azon kívül, hogy nagyon jól éreztük magunk az eső ellenére semmi nem történt a harcsák kerültek minket. Délután átmenetileg egy sörözőbe helyeztük a főhadiszállást ahol az esti stratégiát beszéltük meg egy korsó nedű mellett. Az estét pandaly előtti lopakodós pecának akartuk szentelni, a délután hátralevő részét csalihalfogásra szántuk. A szakadó eső ellenére sikerült egy 8 -10 kisebb dévért fogni. Ezeket tűztük az úszós készségünkre.

Ezen kívül két emeltfenekező is bekerült piócával tűzdelve.

A rengeteg esőtől felduzzadt patak beömlése a kishalak milliárdjait vonzotta elénk. Az éjszaka első felében éreztük, hogy ez annyira nem lesz jó nekünk.

„Tejet vinni a tehenészetbe” Mondogattuk egy kicsit elkenődve. Ezt a bőséget kihasználva a süllők őrjöngve raboltak ritkán lát ilyet az ember.

Összefoglalva nagyon jól éreztük magunkat a rossz időjárás ellenére is. A víz rengeteg lehetőséget és halat rejt, csak ajánlani tudom mindenkinek, aki egy kis vadregényre vágyik Pesthez közel.

Kategória: Cikkeim | Hozzáadta:: öcsi74 (2014-02-17)
    Megtekintések száma: 3236 | Címkék (kulcsszavak): Veresegyházi öreg tó | Helyezés: 5.0
    Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.