Péntek

Cikkek katalógusa

Főoldal » Cikkek » Írások történetek » Cikkeim

Kaland a Brentán

A túránk 3. napján kénytelenek voltunk elhagyni a Biancos táborunkat. Több  problémánk miatt de azt egy másik történetben mesélem el. Miután elhagytuk a tábort a Biancon lejjebb haladva egy másik helyet vettünk célba, ami régebben adta a halat szépen. A helyre megérkezve kicsit lelombozódtunk mivel a hely foglalt volt Szlovák kollégák próbálták a harcsákat horogra keríteni nem sok sikerrel. És megdöbbenve láttuk, hogy nagyon intenzív ponty keszeg kárászívás kezdődött. Mindenfelé az ivó halakat lehetett látni. Ebéd és haditervkészítés után irány a goró hátha ott látunk valami bíztatót. Nem láttunk! Éjjel az esőn kívül semmilyen esemény nem történt. Reggel pakolás után irány a Bianco megállunk a Szlovák kollégáknál szomorúan halljuk, hogy éjjel nem fogtak semmit pedig 16 bot volt bent a forró pontokon. Beszélgetés közben elmondják, hogy azért egy 25-ös harcsát fogtak csak nem itt, hanem a Brentán kuttyogatva ahol a víz csak 14 fokos. Akkor irány a Brenta!

Brenta

A rengeteg csatorna közül kitűnik ez a kis folyó az azúrkék színével gyors folyásával.

Miután megtaláltuk az ideálisnak vélt táborhelyet, megkezdjük a települést, sátorállítás, csónak felfújást stb… Amint kész a csónak Silvermax portyára indul, hogy hátha egy kis kuttyogatásra megmutatják a harcsák magukat.

A kuttyogatott harcsa

Én eközben csalihalfogásba kezdek, ami itt nem is olyan egyszerű .A víz gyorsfolyású és nagyon tiszta. Egy félórás kuttyogatás után Silvermax egy 6 kg körüli harcsával tér vissza. Csalihalunk még nincs. Ekkor a tábor szélén  félig a vízben lévő fűzfát amiből itt nagyon sok van kezdem vallatni.

A csalihal tartó fűzfa

Hamar meg is van az eredménye egy 1kg körüli dévér személyében. És innentől érdekes a dolog, Csak 1kg vagy bőven a feletti csalikat tudtunk fogni, de nem aggódunk mondván „Nagy csali nagy hal”

Átlagos csali---szerelék

És most jön a tanulság. Az első hal éjfél körül jön nagyon szép kapással. De a versenyző nem túl nagy. Majd hajnalban még kettő harcsa jelentkezik, még kisebb méretűek(5 kg). Nem is nagyon értjük, hogy egyáltalán hogyan lettek meg (profi volt a csalizás ezt a magyarázatot találtuk :):):))Az elkövetkező  2 éjszakán ezek a kisebb harcsák folyamatosan támadták a csalijainkat, a nagy méretű csalihalak abszolút nem zavarták őket és ami még egy kis infó hogy a legtöbbször a húzós vízen jöttek nem a langó visszaforgó vízen hanem a kifejezett gyors húzós vízen.

Éjféli harcsa                                                             A "kicsik"

Utolsó éjszakán átmentünk a szomszédos kis csatornára hátha könnyebben jutunk csalihoz .

Kisebb méretű dévérekbe kárászokba bízva, kezdtünk neki  a csali fogásnak. Az eredmény az első hal egy 1,5kg dévér. Nincs menekvés a sors ezt mérte a ránk. Mivel elég későn jöttünk át a kis csatornára éjjel 1 lesz mire végzünk a botok behúzásával, a koronát az utolsó bot 60 cm feletti csali dévér kapja. A csali akkora méretű már hogy a farkát le kell vágni, hogy kevésbé, tudjon veretni. Egy kapásunk lesz reggel 7 órakor természetesen a legnagyobb csalihalra a delikvens egy 33kg harcsa. a harcsa akadóba húz a kapást lekéssük már mind a ketten nagyon fáradtak vagyunk a napi 2-3 órás alvás miatt. De hamar sikerül az akadóból kivarázsolnunk a halat Csodás túra záró, nem a túra legnagyobb hala de az egész napunkat bearanyozta.

33 kg

Amit megfigyeltünk, a nagyobb harcsáknál riasztó lehet a túl intenzíven mozgó csalihal. Észre veszik hogy a hal egy szűk pályán mozog ha rá is fognak csak egy pillanatra aztán tovább állnak. Míg a kóválygó félholt halakra szabályosan rá rabolnak, ilyenkor tökéletes az akadás. Persze vannak olyan időszakok amikor a harcsáink agresszívabbak ilyenkor simán rávernek bármire, de sokszor már óvatosak főleg az agyon horgászott vizeken. Csalizásnál érdemes ezt is figyelembe venni.

A  tanulság nincs olyan hogy túl nagy csalihal.

Egy kora reggel 5 kg kapása!

Kategória: Cikkeim | Hozzáadta:: öcsi74 (2014-04-15)
    Megtekintések száma: 2098 | Helyezés: 0.0
    Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.